رپورتاژ

کاربرد موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک به ویدئوهای کوتاه و تیزهای تبلیغاتی گفته می‌شود که با نرم‌افزارهای گرافیکی تولید می‌شوند. موشن گرافیک از دو کلمه حرکت و جلوه ویژه تشکیل‌شده است. یعنی تصاویری که با افکت‌های خاصی ترکیب‌شده‌اند. تیزرهای موشن گرافیک یک علم جدید و نوپا محسوب می‌شود که علاقه‌مندان و مخاطبی بسیاری را به خود جذب کرده است. در سال‌های اخیر به علت افزایش استفاده از اینترنت و جستجوها، می‌توان استفاده از ویدئوها را یک تکنیک بسیار مهم دانست. موشن گرافیک نیز از این دسته ویدئوهاست که با جلوه‌های ویژه و زیبا هر مخاطبی را به خود جذب می‌کند.

محبوبیت موشن گرافیک

اگر در فضای مجازی و به‌خصوص در اینستاگرام چرخی خورده باشید. بدون شک با ویدئوهای کوتاه و جذابی روبه‌رو می‌شود که باشخصیت‌های کارتونی طراحی‌شده است. این‌طور ویدئوها یا به عبارتی تیزهای موشن گرافیک، در جذب مخاطب بسیار مؤثر می‌باشد و هر ببینده ای را به خود جذب می‌کند. بهتر از خودتان را ببینید، وقتی با این‌چنین ویدئوها روبه‌رو می‌شود، باعث جلب‌توجه شما می‌شود و تا آخر آن را با دقت مشاهده می‌کنید. این است که محبوبیت تیزرهای موشن گرافیک بین مخاطبین بسیار زیاد شده است.

اهمیت موشن گرافیک

فیلم‌های انیمیشن تقریباً یکی از بهترین استراتژی‌ها برای موفقیت در رسانه‌های اجتماعی می‌باشند. ویدیو یک رسانه قدرتمند است زیرا دارای چندین حس است. امروزه فیلم‌های متحرک نیز در رتبه‌بندی  SEO مهم هستند. واژه‌ها و تصاویر به بازاریابی کمک می‌کند اما ویدیو قدرتمندترین رسانه آنلاین بازاریابی است. تیزرهای موشن گرافیک می‌توانند به شما در جذب مشتریان ایده آل  کمک کنند و شانس موفقیت شما را به‌طور چشمگیری افزایش دهند.

به‌طورکلی ۹۰ درصد از اطلاعات منتقل‌شده به مغز به‌صورت بصری است و ۶۵ درصد از مردم اطلاعات را از طریق چشم و به‌صورت بصری به مغز منتقل می‌کنند. از طرفی اطلاعات بصری ۶۰۰۰۰ برابر سریع‌تر از متن پردازش می‌شوند. این آمار باعث پراهمیت شدن ویدئو و به‌خصوص تیزرهای موشن گرافیک برای بازاریابی شده است زیرا ۳/۱ از فعالیت‌های آنلاین به تماشای ویدئو اختصاص دارد.

کاربردهای موشن گرافیک

بااین‌همه توضیح درباره موشن گرافیک و پراهمیت بود آن، حتماً باید کاربردهای فراوان و بهینه‌ای از موشن گرافیک انتظار داشت. ساخت تیتراژ و عنوان هنری فیلم‌ها، طراحی و هویت‌سازی شبکه‌ها و اخبار تلویزیونی، ساخت تیزرهای تبلیغاتی، طراحی بیلبوردهای حرکتی و هزاران مورد دیگر را می‌توان از برترین کاربردهای موشن گرافیک دانست.

طراحی موشن گرافیک

حال که با موشن گرافیک و اهمیت‌های آن آشنا شدید، بدون شک باید دنبال یک شرکت و یا تیم حرفه‌ای برای ثبت سفارش خود باشید. تیم طراحی موشن گرافیک رستا آی تی حرفه‌ای‌ترین و باتجربه‌ترین تیم این حوزه می‌باشد. رستا آی تی که با طراحان و مهندسین حرفه‌ای کار می‌کند، در زمان کوتاهی موفق به کسب بهترین جایگاه در موشن گرافیک شده است. طراحی موشن گرافیک برای بیمه تأمین اجتماعی و بانک آینده را می‌توان از برجسته‌ترین کارهای این تیم دانست.

چرا رستا آی تی

همان‌طور که گفته شد، رستا آی تی یکی از حرفه‌ای‌ترین تیم‌ها در طراحی تیزرهای موشن گرافیک است. این تیم برای طراحی هر موشن گرافیک یک سلسله مراحلی را طی می‌کند. این مراحل را می‌توان به‌صورت خلاصه بیان کرد.

اطلاعات مشتری

قبل از شروع طراحی، تمامی اطلاعات و پیش‌نیازها از مشتری دریافت می‌شود. تیم رستا آی تی نیز با بررسی دقیق وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی شما در این مرحله فعالیت می‌کند.

ایده نگری
تفکر کردن روی موضوع یکی از مهم‌ترین مراحل پروسه طراحی موشن گرافیک می‌باشد. پس با توجه به شرایط مشتری یک دیدگاه انتخاب میکنیم.

تفکر گروهی

بعد از ایده نگری، حالا نوبت تفکر و مشورت تیم رستا آی تی می‌باشد که یک سناریو طبق سلیقه مشتری نوشته شود.

نریشن

پس از نوشتن سناریو، آن را به یک گوینده حرفه‌ای می‌دهیم تا هماهنگ با موضوع موشن گرافیک آن را بخواند.

نمونه آزمایشی

نمونه‌ای کم‌حجم از موشن گرافیک با اضافه کردن موسیقی پس‌زمینه به صدای گوینده در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

انتشار

بعد از تائید همه موارد توسط مشتری،  ویدئو موشن گرافیک اصلی برای انتشار ارائه می‌شود.

جهت دریافت مشاوره رایگان و ثبت سفارش اینجا کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن